Σάββατο 24 Μαΐου 2025

«Υιοθετώ έναν αρχαιολογικό χώρο της περιοχής μου»: ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΗΤΕΙΑΣ

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας και των δράσεων για την Τοπική Ιστορία οι μαθητές της Α’ τάξης του 1ου Γυμνασίου Σητείας ανέλαβαν κατά το τρέχον σχολικό έτος να επιλέξουν έναν αρχαιολογικό χώρο της ευρύτερης περιοχής, να τον επισκεφτούν, να τον φωτογραφίσουν/βιντεοσκοπήσουν και να συλλέξουν πληροφορίες γι’ αυτόν. Στη συνέχεια να εκπονήσουν μία εργασία, την οποία και να παρουσιάσουν στην τάξη τους. Συνολικά 36 μαθητές, δηλαδή πάνω απ’ τους μισούς της τάξης δραστηριοποιήθηκαν στο συγκεκριμένο project, μόνοι τους ή και με τη βοήθεια των γονιών τους. 





Την τιμητική τους είχαν με διαφορά τα ανάκτορα: Κάτω Ζάκρου και Πετρά, καθώς είναι και τα πιο γνωστά. Ψηλά στην προτίμηση έπαιξε και ο Κούρος του Παλαικάστρου, το καμάρι του Αρχαιολογικού Μουσείου Σητείας,  σε συνδυασμό με τον αρχαιολογικό χώρο του Ρουσόλακκου, όπου βρέθηκε. Ωστόσο δεν ήταν και λίγα τα παιδιά που επέλεξαν λιγότερο γνωστούς, αλλά και γι’ αυτό το λόγο ευκολότερα προσβάσιμους και πιο διαχειρίσιμους στον τομέα της πληροφόρησης αρχαιολογικούς χώρους «της γειτονιάς» ή «του χωριού του παππού», όπως του Νεκροταφείου της Αγίας Φωτιάς, του Θολωτού Τάφου Αχλαδίων, της Πραισού, του Χαμαιζίου, του Τρυπητού, της Ιτάνου, της Μινωικής Έπαυλης στην Κληματαριά.  Τέλος επιλέχθηκαν και κάποιοι χώροι πιο μακρινοί ή άλλης εποχής, αλλά αυτό δεν έχει και τόση σημασία όσο ότι τα παιδιά ασχολήθηκαν με τη διαδικασία: ανάκτορο Φαιστού, αρχαιολογικός χώρος Γουρνιών, έπαυλη dei Mezzo, Καζάρμα.





Τα οφέλη της όλης διαδικασίας, τουλάχιστον σε όσα παιδιά την ακολούθησαν πιστά ήταν: η γνωριμία με τα μνημεία, τον τόπο και την ιστορία μας. Η κουλτούρα της επίσκεψης σε αρχαιολογικούς χώρους. Η μέθοδος εκπόνησης μιας εργασίας με οπτικοακουστικό υλικό, κείμενο και πηγές. Η επίσημη παρουσίαση της με τις παραμέτρους που αυτή προϋποθέτει, ώστε να είναι ενδιαφέρουσα για το κοινό.
Για την παράδοση των εργασιών χρησιμοποιήθηκε κυρίως η πλατφόρμα e-class!